Майстер-клас "Мідзухікі - особливий вид плетіння". Теоретична частина.

Даниліна Елла  Миколаївна
                                                              учителька трудового навчання/технологій
                                      Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 13
                                                                                       Селидівської міської ради,
                                                            учитель вищої  кваліфікаційної категорії
                                                                                                    учитель-методист 
Проблема,над якою працює вчитель: 
«Впровадження педагогічних технологій у системі особистісно-орієнтованого навчання на уроках трудового навчання» 
Життєве кредо вчителя: 
 «Зроби життя навколо себе красивим.  І нехай кожна людина відчує, що зустріч з тобою - це дар»


 Майстер- клас 

"Мідзухікі - особливий вид плетіння". Теоретична частина.

      Робити подарунки - це мистецтво, якому треба вчитися. При цьому зовсім не важливо, чи даруєте ви дорогий подарунок або просто милий сувенір.Подарунок повинен бути вираженням нашого доброго ставлення до людини, а свята - символом непідробно щирих відносин між людьми. Всі люди люблять подарунки, так як вони несуть з собою очікування кращого.Найкращий подарунок той, що зроблений своїми руками - це підтверджує актуальність обраної теми. Такий подарунок буде неповторним, оригінальним, в ньому залишиться частинка нас самих, бо в самому акті дарування найважливішим є не сам подарунок як матеріальна річ, а ті почуття і спонукання, що за ним стоять. Це може бути турбота, участь, увагу, любов, дружні симпатії, бажання зробити приємне. В кожній країні є певні традиції дарування подарунків,але в країнах Далекого Сходу вони якісь магічні та загадкові. 
     Японія – дивовижна країна, жителі якої дуже дбайливо зберігають традиції своїх предків.Однією з традицій в країні  є  традиція робити подарунки. До того ж, в Японії подарунковий етикет не рекомендується порушувати навіть іноземцям, оскільки для них це також є непорушним, як державна символіка. Далека і чаруюча Японія - країна звичаїв і традицій, які сильно відрізняються від усього, що можна побачити в інших куточках планети.Точно так само не на що не схожі і японські види рукоділля. Традиційний акварельний живопис, мініатюрні дерева бонсай або сучасна ікебана, різноманітні техніки плетіння, техніки виготовлення ляльок,незвична техніка вишивання -саше - мистецтво Японії представлено багатою різноманітністю стилів.



         В даний час багато спростилося або зовсім припинило своє існування - змінюються часи, змінюються люди і деякі приписи вже не так актуальні, як сто, двісті і більше років тому. Але деякі звичаї і традиції продовжують процвітати і радувати око, і мідзухікі відносяться якраз до їх числа.
      Мідзухікі (Mizuhiki)- це давнє японське прикладне мистецтво зав'язування різних вузлів зі спеціальних шнурів і створення візерунків з них. Подібні твори мистецтва мали надзвичайно широке використання  для застосування - від подарункових листівок до зачісок та сумочок. Вважається, що це - знак удачі, він символізує нерозривні відносини між людьми. Вузол мідзухікі зав'язаний таким чином, що коли за нього тягнуть, він не розв'язується, а стає ще міцніше. В мистецтві мідзухікі вузол, красиво зав'язаний навколо коробки з подарунком, означає зв'язок між тим хто дарує подарунок і тим, хто його отримує, а японці, відповідно, надзвичайно цінують значення того чи іншого вузла і трепетно ставляться до доречності тієї чи іншої композиції.

         Технологія плетіння вузлів мідзухікі дуже схожа з технологією плетіння макраме, тільки більш вишукана. Як застосувати цю технологію на уроках трудового навчання в проєктно-технологічній діяльності ? Технологію мідзухікі  можливо використовувати при проєктуванні об'єктів проєктної діяльності: жіночі прикраси,брелок,штучні квіти, листівка,ялинкова прикраса,статична іграшка,блокнот тощо. В якому класі? Все залежить від об'єкту проєктування та від очікуваних результатів, які вчитель ставить перед початком роботи над проєктом. 



На початку роботи над проєктом, вчитель рекомендує учням 
прийоми "Асоціативний кущ", "Об'єднай поняття", "Моє дослідження"














Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Wordwall - простий спосіб для створення власних навчальних ресурсів.

Майстер-клас. "Декоративне панно "Кленовий листочок" в техниці стрінг-арт"

Інноваційні аспекти викладання предметів технологічної галузі в контексті Концепції "Нова українська школа".