Урок трудового навчання. 5 клас. Тема.Текстильні волокна. Відомості про тканину.



ЗАПРОШУЮ НА УРОК.
Тема: Короткі відомості про текстильні волокна та їх види, будова тканини (основа, піткання, круг). Властивості ниток основи і піткання. Практична робота. Лицьовий і виворітний боки тканини.


ІНТЕРАКТИВНИЙ РОБОЧИЙ ЗОШИТ до УРОКУ
https://ua.mozaweb.com/ru/mblite.php?cmd=open&uf_id=118428 

ПІДРУЧНИК "ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ. 5 клас " з онлайн-контентом до уроку   https://ua.mozaweb.com/ru/mblite.php?cmd=open&uf_id=100287
       Інтерактивний зошит "Текстильні волокна. Відомості про тканину" розроблений з урахуванням навчальної програми "Трудове навчання,5-9 класи" затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 на платформі Мозабук . В зошиті розміщений навчальний матеріал з теми та різного типу завдання для здобувачів освіти.
         Пропонований зміст уроку - це орієнтовний матеріал для досягнення очікуваних результатів навчання через організацію навчальної діяльності здобувачів освіти 5 класу з основ матеріалознавства. Урок охоплює формування наскрізних в усіх ключових компетентностях умінь.  Орієнтовні види навчальної діяльності можуть бути поєднані між собою у різних комбінаціях та співвідношеннях на розсуд вчителя та з огляду на природні здібності дітей.
        Зошит має 12 сторінок:
1.Титульна сторінка
2.Вступна частина
3.Поняття про текстильні волокна
4.Види текстильних волокон
5.Технологія виготовлення тканини.
6.Будова тканини.
7.Фізкультхвилинка
8. Нитки основи та піткання.
9.Лабораторно-практична робота "Визначення напрямку нитки основи та піткання"
10.Лицьовий та виворітний боки тканини.
11.Лабораторно-практична робота "Визначення лицьового та виворітного боку тканини"
12. Рефлексія.
           Урок можливо застосовувати як для дистанційного навчання , так і для роботи в режимі офлайн. 

Обгрунтування використання інструментів на уроці:

Гра «Тканина-золото»
Сторінка 2
Завдання1. Наведіть приклади використання тканини.

Очікувані результати:
    Уміє працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу, відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність. Виражає власні ідеї, досвід і почуття за допомогою виготовлених виробів. Розмірковує над власним набутим досвідом з метою визначення шляхів його застосування у нових контекстах. Застосовує цифрові пристрої у разі потреби.

Гра-дослідження «Порівняй тканини»
Завдання 2.  Ознайомитися зі зразками різних тканин. Провести дослідження щодо їх зовнішнього вигляду.

Очікувані результати:
   Уміє шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології проєктування виробів. Здійснює пошук відомостей, які необхідні для проєктування виробу.Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні тенденції в декоративно-ужитковому мистецві. Визначає їх достовірність.

Прийом «Дискавері»
Завдання 1.  Подивитися відео «Чому бавовна всюди» та дати відповіді на питання.

Очікувані результати:                        Уміє шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології проєктування виробів. Знає види текстильних волокон. Вміє узагальнювати отриману інформацію та робити висновки. Демонструє зосередженість, відповідальність.

Прийом «Кластер»
Сторінка 5
Завдання 2.  Розсортувати елементи з назвами волокон у відповідні колонки в їхньою класифікацією.

Очікувані результати:
   Уміє використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології проєктування виробів. Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Знає класифікацію текстильних волокон. Вміє розпізнавати текстильні волокна за описом.

Прийом «Дослідження «Мандрівка вулицями Тканиноляндією»
Сторінка 5
Завдання 1. Опрацювати текст підручника. Дослідити процес виготовлення тканини

Прийом «Технологічний ланцюжок»
За підсумками дослідження виконати вправу «Технологічний ланцюжок»
     

Очікувані результати:
  Уміє шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології проєктування виробів. Знає технологічний процес виготовлення тканини. Виявляє повагу до власних чи спільних результатів роботи. Застосовує цифрові пристрої у разі потреби.

Прийом «Віртуальна 3D мандрівка»
Завдання 1. Здійснити 3D тур «Винаходи в текстильній промисловості 18 століття»

Очікувані результати:
  Проявляє допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, терплячість. Уміє критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією, формувати STEM – навички. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у процесі визначення порівняльної характеристики сучасного виробництва тканини та у виробництві тканини 18 століття.

Прийом «Віртуальна 3D мандрівка»
Завдання 2. Здійснити 3D тур «Процес роботи текстильної фабрики 19 століття» та дати відповіді на питання.

Очікувані результати:
   Проявляє допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, терплячість. Уміє критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією, формувати STEM – навички. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у процесі визначення порівняльної характеристики сучасного виробництва тканини та у виробництві тканини 19 століття. Знає технологічний процес роботи ткацького верстату.

Фізкультхвилинка.

Очікувані результати:
        Уміє безпечно організувати процес зміни навколишнього середовища для власного здоров’я та безпеки довкілля.

Прийом "Експертна оцінка"
Завдання 1.  Подивитися відеофільм «Визначення напрямку ниток основи та піткання». Дослідити за якими ознаками визначають напрямок ниток основи та піткання.

Очікувані результати:
  Уміє шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, підручниках, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології виготовлення виробу. Цінує та обґрунтовує значення досліджень щодо визначення напрямку ниток основи та піткання тканини у власному житті на основі зібраної інформації.

Гра «Поле чудес»
Сторінка 8


Очікувані результати:                                Уміє працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу. Проявляє відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність. Знає основні ознаки щодо визначення напрямку ниток основи та піткання тканини.

Прийом «Моє дослідження»
Сторінка 9
Завдання 1. Заповнити таблицю «Визначення напрямку нитки основи та піткання»

Очікувані результати:
   Уміє працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу. Проявляє відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність. Вміє проводити дослідження щодо визначення напрямку ниток основи та піткання, робити висновки. Оцінює та обгрунтовує результати досліджень щодо впливу на якість проєктованого виробу.

Прийом «Експертна оцінка»
Сторінка 10
Завдання 1.  Подивитися відеофільм«Визначення лицьового та зворотного боку». Дослідити за якими ознаками визначають лицьовий та зворотний бік тканини.

Очікувані результати:                                   Уміє шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, підручниках, у мережі Інтернет, обґрунтовувати технології виготовлення виробу. Цінує та обґрунтовує значення досліджень щодо визначення напрямку ниток основи та піткання тканини у власному житті на основі зібраної інформації.





Прийом «Моє дослідження»
Сторінка 11
Завдання 1. Заповнити таблицю «Визначення лицьового та зворотного боку»


Очікувані результати:                               Уміє працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу. Проявляє відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність. Вміє проводити дослідження щодо визначення лицьового та виворітного боку тканини, робити висновки. Оцінює та обгрунтовує результати досліджень щодо впливу на якість проєктованого виробу.

Прийом «Знайди пару»
Сторінка 12
Завдання 1. Виконай завдання, з’єднавши пари карток.


Очікувані результати:                    Застосовує цифрові пристрої для узагальнення вивченого матеріалу. Виявляє повагу до власних чи спільних результатів роботи. Добирає матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу.

Прийом «Кросворд»
Сторінка 12
Завдання 2. Виріши кросворд «Тканина»


Очікувані результати:                       Застосовує цифрові пристрої для узагальнення вивченого матеріалу. Виявляє повагу до власних чи спільних результатів роботи. Обгрунтовує доцільність вибору матеріалу для виготовлення проєктованого виробу з урахуванням проведених досліджень.

Прийом «Знайди помилку»
Сторінка 12
Завдання 3.  В запропонованому тесті знайди помилки.


Очікувані результати:                 Застосовує цифрові пристрої для узагальнення вивченого матеріалу. Виявляє повагу до власних чи спільних результатів роботи. Представляє результати власної роботи. Обговорює перспективи подальшої проєктно-технологічної діяльності, способи її вдосконалення.

 

Даниліна Елла Миколаївна
вчителька трудового навчання,технологій,мистецтва
Української ЗОШ І-ІІІ ступенів № 13
Селидівської міської ради



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Wordwall - простий спосіб для створення власних навчальних ресурсів.

Майстер-клас. "Декоративне панно "Кленовий листочок" в техниці стрінг-арт"

Інноваційні аспекти викладання предметів технологічної галузі в контексті Концепції "Нова українська школа".