Декоративно-ужиткове мистецтво в проєктно-технологічній діяльності.

                

         Поєднання технічної культури і декоративно-ужиткового мистецтва, в одній особистості особливо важливе для навчання і виховання дітей. Здобувачі освіти в процесі трудової підготовки мають володіти, насамперед, технічним мисленням, технікою і технологічними процесами. Проте вони повинні мати і достатній рівень художнього мислення. Сьогодні на уроках трудового навчання вже не вивчають обробку деревини, металу без урахування економічного, естетичного, екологічного, морального, художнього та національного аспектів. Саме тому потрібно звернути  велику  увагу на актуальність декоративно-ужиткового мистецтва при розвитку творчих здібностей здобувачів освіти.

     
       Вплив декоративно-ужиткового мистецтва в підготовці здобувачів освіти передбачає: формування художньої культури, що припускає уміння цінувати і розуміти прекрасне, у результатах фізичної, розумової, духовної і художньої праці людей; уміння брати посильну участь у процесах підтримки і відновлення суспільної культури шляхом удосконалення своєї особистості. На уроках трудового навчання діти повинні розуміти, що декоративно-ужиткове мистецтво має особливі можливості емоційно-образного впливу на людину, сприяє розвитку всіх сторін особистості.



       Програми з трудового навчання пропонують  вивчати сучасні та традиційні види декоративно-ужиткового мистецтва, що створює додаткові можливості для виготовлення виробів в поєднанні з теоретичними знаннями та практичними уміннями. Тобто, на всіх етапах виготовлення виробу – вчитель може залучати дітей до українського декоративно-ужиткового мистецтва.
    За рахунок цього, взаємодія трудової та мистецької діяльності має високу результативність в процесі естетичного розвитку кожної сучасної дитини, позитивно впливає на їх мотиваційну сферу, підвищує зацікавленість, пробуджує інтерес до народної культури. Тому уроки трудового навчання повинні забезпечувати ознайомлення з народними ремеслами, формувати в учнів навички та уміння виготовлення виробів декоративно-ужиткового значення та розвивати художньо-образне мислення.
     Через творчу працю, яка дає максимальну можливість розкрити всі сторони людської особистості, йдуть найактивніші процеси творчої матеріалізації духу, самовиявлення і самоствердження людини. Трудові процеси, які лежать в основі майстерності, викликають до дії уяву, фантазію, без яких не існує емоційної культури людини, формують цінні риси характеру: почуття власної гідності, цілеспрямованість, наполегливість у подоланні труднощів, вміння створювати чудові вироби.


     Щоб визначити ті додаткові можливості, які створює трудове навчання,  необхідно врахувати, що предметами декоративно-ужиткового мистецтва які вивчаються на уроках є речі, призначені для практичного використання, їх декоративність визначається формою речі, матеріалом, з якого вона виготовлена, а також художньою обробкою і оздобленням: розписом, різьбленням, нанесенням рельєфу, покриттям лаком тощо. Це означає, що початковим етапом роботи є матеріальне творення предмета шляхом ліплення (глина), вирізання, виточування, випилювання, збивання, склеювання, зварювання (метал, деревина), ткання, в'язання, розкроювання, вишивання (тканини, волокнисті матеріали) тощо.



Декоративно-ужиткове мистецтво  в проєктно-технологічній діяльності.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Wordwall - простий спосіб для створення власних навчальних ресурсів.

Майстер-клас. "Декоративне панно "Кленовий листочок" в техниці стрінг-арт"

Інноваційні аспекти викладання предметів технологічної галузі в контексті Концепції "Нова українська школа".