Метод фантазування на уроках трудового навчання в 5 класі.

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, 
й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»
Американський громадський діяч Мартіна Лютер Кінг 

         На підприємствах люди різних професій перебувають у постійному пошуку, вдосконалюючи техніку та технології виробництва, задля задоволення потреб споживачів. У створенні нових зразків технологічних об’єктів широко застосовують метод фантазування.
Під методом фантазування можна розуміти такий спосіб спільної діяльності учнів та учителя, коли досягається уявлення не існуючого образу об’єкта (виробу), який функціонує і вирішує поставлену проблему, тобто є розв’язком певної проблеми, навіть якщо деякі елементи конструкції (або в цілому конструкція) цього об’єкта невідомі. 
    Суть методу фантазування полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді малюнка. Дизайнер на початковій стадії проєктування застосовує свою творчу уяву аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму майбутнього виробу. Тобто, метод фантазування передбачає перенесення об’єкта проєктування у фантастичні умови, уявлення фантастичного образу й відтворення його.

       Головною умовою методу фантазування є відсутність будь-яких обмежень, правил, постулатів, логічного та критичного мислення. Чим простіша проблема, тим природніше реалізуються метод фантазування. Так, для дітей 5-го класу є властивим вдаватися до фантазій у малюванні. Рівень складності має бути для початку досить низьким аби не знизити інтерес до творчого пошуку. З часом, з кожним наступним класом, проблематика завдань має ускладнюватися, і відповідно фантазування трансформуватися у більш складні системи пошуку. 
         
У дитинстві ми часто граємося побутовими речами, уявляючи, що це щось інакше – машинка, лялька, човен.Так,американський дизайнер зміг зберегти свою дитячу уяву і перетворює у космічні кораблі зовсім неочікувані предмети.     Художник із Сан-Франциско Ерік Геус  створює моделі космічних кораблів з предметів щоденного вжитку та публікує "до" і "після" на своїй сторінці в Instagram. Завдяки уяві та таланту дизайнера пульт від телевізора, джойстик, кухонні щипці, овочечистка та багато інших предметів побуту перетворюються у складні конструкції.  


             Наше життя було б важким і безрадісним, якби не відчайдушні герої, наші діти, які постійно винаходять щось новеньке, щоб зробити наш побут простіше і веселіше. 
Три роки тому художник, дизайнер та винахідник з Англії Домінік Вілкокс запропонував 450 дітям віком від 4 до 12 років зі свого рідного міста Сандерленда придумати корисні винаходи та намалювати їх на аркуші паперу. Але замість того, щоб роздати дитячі малюнки батькам, Домінік віддав ескізи інженерам, дизайнерам, теслям та склодувам, які погодилися втілити ідеї маленьких винахідників у життя. Так виник проєкт Little Inventors. На сьогоднішній день на сайті проєкту можна знайти понад 1500 ідей, запропонованих дітьми з 22 країн світу. https://www.littleinventors.org/ideas/





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Wordwall - простий спосіб для створення власних навчальних ресурсів.

Майстер-клас. "Декоративне панно "Кленовий листочок" в техниці стрінг-арт"

Інноваційні аспекти викладання предметів технологічної галузі в контексті Концепції "Нова українська школа".